Zarządzenia Dyrektora

Zarządzenie nr 6/2020

Zarządzenie nr 6/2020

Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Ostrołęce z dnia 18 maja 2020 r.

w sprawie organizacji pracy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Ostrołęce w okresie epidemii związanej z COVID-19


Na podstawie  §13 ust. 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U z 2020 r. poz. 792) w związku z §4d Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 410, poz. 492, poz. 595, poz.642, poz.780), Rekomendacji GIS, MZ i MEN dotyczących procedur działania poradni psychologiczno-pedagogicznych dla dzieci i młodzieży w zakresie zapobiegania COVID-19 oraz Rekomendacji GIS, MZ i MEN dotyczących organizacji zajęć rewalidacyjnych, rewalidacyjno-wychowawczych i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zarządzam co następuje:

§ 1.

W okresie od 18 maja 2020 r. do odwołania Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Ostrołęce, zwana dalej „Poradnią” wykonuje swoje zadania z uwzględnieniem obowiązujących ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, zwanym dalej „okresem epidemii.”

§ 2.

  1. W okresie epidemii sprawy administracyjne adresowane do Dyrektora i Rady Pedagogicznej, należy kierować do Sekretariatu Poradni w formie elektronicznej na adres pppostroleka@o2.pl, w formie papierowej do skrzynki znajdującej się w wejściu do Poradni, wysłać pocztą tradycyjną (ul. Oświatowa 1, 07-410 Ostrołęka) lub kontaktować się telefonicznie pod numer 29 760 45 36.
  2. Dyrektor kontaktuje się z rodzicami i interesantami zdalnie, korzystając z poczty elektronicznej: e-mail na adres: pppostroleka@o2.pl lub telefonicznie pod numerem 29 760 45 36.
  3. Dyrektor przyjmuje skargi i wnioski złożone za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie w poniedziałki i czwartki w godz.10:00-14:00.
  4. Wzory druków (np. wnioski, klauzula informacyjna, zaświadczenie lekarskie, opinia szkoły itp.) znajdują się na stronie internetowej Poradni http://www.ppp.ostroleka.pl/ w zakładce Do pobrania.
  5. Osoby przychodzące do budynku Poradni podają swoje dane osobowe (imię i nazwisko, numer telefonu). Administratorem danych osobowych jest Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Ostrołęce, reprezentowana przez Dyrektora. Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w celu możliwości nawiązania kontaktu z osobami przebywającymi na terenie Poradni w przypadku wystąpienia podejrzenia zakażenia COVID-19 w placówce. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych osób przychodzących do Poradni zawarta jest w załączniku nr 1 do zarządzenia.
  6. Rada Pedagogiczna Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Ostrołęce, może podejmować działania w ramach swoich kompetencji za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

§ 3.

  1. Dzieci i młodzież objęte bezpośrednią pomocą psychologiczno-pedagogiczną przed dniem 12 marca br. zachowują prawo do korzystania z pomocy bezpośredniej na terenie Poradni lub z wykorzystaniem metod i technik na odległość. Sposób kontynuowania zaplanowanej pomocy uzgadniany jest z rodzicami odrębnie dla każdego dziecka.
  2. Szczegółowe procedury działania Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Ostrołęce dla dzieci i młodzieży w zakresie zapobiegania COVID-19 zawarte są w załączniku nr 2 do zarządzenia.
  3. Od 18 maja br. w związku z możliwością, za zgodą rodziców, prowadzenia bezpośrednich zajęć wczesnego wspomagania dla dzieci ustala się szczegółowe procedury działania Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Ostrołęce dotyczące organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w zakresie zapobiegania COVID-19. Zawarte są one w załączniku nr 3 do zarządzenia.

§ 4.

  1. W związku z przywróceniem z dniem 4 maja br. działalności Poradni, aby umożliwić realizację zadań związanych w szczególności z wydawaniem orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego, potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz opinii, umożliwia się rodzicom dzieci i młodzieży terminowe uzyskanie ww. dokumentów niezbędnych do organizacji kształcenia i wsparcia w nowym roku szkolnym m.in. poprzez wyznaczenie posiedzeń zespołów orzekających w okresie lipiec i sierpień br.
  2. Szczegółowe procedury dotyczące prowadzenia diagnozy i terapii w Poradni w okresie epidemii zawarte są w załączniku nr 4 do zarządzenia.

 § 5.

  1. Dyrektor z zastosowaniem obowiązującego dystansu przestrzennego 2 m dla osób korzystających z usług Poradni, ustala maksymalną liczbę osób jaka może przebywać w pomieszczeniach Poradni przeznaczonych na wykonanie zadań Poradni z udziałem dzieci, młodzieży, rodziców i interesantów (2, maksymalnie 3 w gabinecie – diagnosta i dziecko, w szczególnych przypadkach rodzic lub opiekun prawny dziecka).
  2. Informacja o maksymalnej liczbie osób jaka może przebywać w poszczególnych pomieszczeniach Poradni jest dostępna na drzwiach danego pomieszczenia.
  3. Dyrektor dostosowuje plan zajęć i działań diagnostycznych do możliwości lokalowych Poradni. Tygodniowy rozkład zajęć może ulegać zmianie.

§ 6.

  1. W Poradni przyjmowane są tylko osoby zdrowe, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną. Do placówki nie mogą przychodzić osoby chore, przebywające na kwarantannie ani w izolacji domowej.
  2. W pomieszczeniach, w których mogą przebywać osoby przyprowadzające i odprowadzające dzieci (poczekalnia na parterze i piętrze Poradni) nie może przebywać więcej niż 2 osoby.
  3. Osoby przyprowadzające i odbierające dzieci zobowiązane są do zakrywania ust i nosa oraz zachowania 2m dystansu w stosunku do innych osób przebywających w tym otoczeniu.
  4. Na terenie Poradni pracownicy, klienci i inne osoby z zewnątrz zobowiązani są do przestrzegania obowiązku zakrywania ust i nosa, z wyłączeniem:
    a) dziecka do ukończenia 4. roku życia;
    b) osoby, która nie może zakrywać ust lub nosa z powodu stanu zdrowia, całościowych zaburzeń rozwoju, zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, znacznym albo głębokim lub osoby mającej trudności w samodzielnym zakryciu lub odkryciu ust.
  5. W pomieszczeniach ogólnodostępnych Poradni i w toaletach umieszczone są instrukcje dotyczące mycia rąk, dezynfekcji rąk, prawidłowego zakładania i zdejmowania rękawiczek, zakładania i zdejmowania maseczki.

§ 7.

  1. Na tablicach informacyjnych dostępne są plakaty informacyjne opracowane przez Ministerstwo Zdrowia zawierające pouczenia jak należy postępować w przypadku stwierdzenia objawów zakażenia COVID-19, a także numery telefonów instytucji, z którymi należy się kontaktować.
  2. W przypadku zidentyfikowania osoby posiadającej symptomy zakażenia COViD-19 obowiązują procedury postępowania zawarte w załączniku nr 5 do zarządzenia.
  3. W przypadku stwierdzenia zakażenia COVID-19 u osoby, która przebywała na terenie Poradni zastosowanie mają wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego dostępne na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl, odnoszące się do osób, które miały kontakt z zakażonym.

§ 8.

  1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 18 maja 2020 r.
  2. Zarządzenie podlega opublikowaniu na stronie internetowej http://www.ppp.ostroleka.pl/.

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 18.05.2020
Dokument wytworzony przez: Dyrektor
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Wioletta Nowicka-Masztalerz
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 maja 2020 17:52
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jacek Olewiecki
Ilość wyświetleń: 804
29 stycznia 2021 18:18 (Jacek Olewiecki) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
29 stycznia 2021 18:17 (Jacek Olewiecki) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
01 września 2020 07:42 (Jacek Olewiecki) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)